۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۳۲۸۶
آیت الله موسوی جزایری:

دولت خسارت های سیل را سریعتر پرداخت کند | ساخت منازل در اولویت باشد

دولت خسارت های سیل را سریعتر پرداخت کند | ساخت منازل در اولویت باشد
آیت الله موسوی جزایری گفت: توقع ما از دولت پرداخت خسارت‌های موجود است و در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار زمین زراعی نابود شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تشکر از کمک‌های مردمی استان فارس به سیل‌زدگان خوزستان عنوان داشت: با توجه به حجم عظیم ورود آب به استان خوزستان نقاط متعددی تبدیل به دریا شده و بسیاری از روستا‌ها دچار آبگرفتگی شدند حتی در مناطقی نظیر بامدژ آب تا سقف خانه‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه برای اسکان سیل‌زدگان کمپ‌ها و اردوگاه‌هایی تهیه و بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در آن‌ها اسکان پیدا کردند، افزود: همه روستا‌های مسیر سد و رودخانه دز به زیر آب رفتند و در این میان برخی از روستا‌های مسیر کارون دچار آبگرفتگی شدند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه تعداد سد قابل توجهی برای جمع‌آوری آب در بالا دست کرخه وجود دارد، اظهار داشت: برای مناطق شعیبیه شوشتر، بامدژ، نیس، ملاثانی، سید عباس، الهایی، حمیدیه و دیگر نقاط در نزدیک‌ترین محل به آن‌ها کمپ‌هایی اسکان سیل‌زدگان برپا شده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آبگرفتگی شهرستان شادگان در چند روز اخیر و فوران آب هور شادگان که موجب غرق شدن روستا‌های اطراف آن شده است، گفت: غرب هور شادگان دچار آبگرفتگی شده و شرق آن همچنان ظرفیت دارد و در این باره با سپاه پاسداران صحبت‌هایی شده تا دایک‌هایی شکافته شوند و روستا‌های به زیر آب رفته نجات پیدا کنند.

وی گفت: توقع ما از دولت پرداخت خسارت‌های موجود است که در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار زمین زراعی نابود شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت احداث منازل برای سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و ساز منازل برای سیل‌زدگان به دنبال تقسیم‌بندی نقاط میان استان‌های مختلف کشور هستیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات